Przejdź do głównej treści Przejdź do wyszukiwarki
 

logo

Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Nidzicy

Kolejowa 5, 13-100 Nidzica

 

Świadczenie usług schronienia dla osób bezdomnych, których ostatnim miejscem zameldowania na pobyt stały jest Gmina Nidzica

Nidzica, dnia 05.12.2023 r.

MOPS.OA.371-06/23

 

ZAPYTANIE OFERTOWE

 

Zgodnie z art. 2 ust. 1 pkt 1 ustawy z dnia 19 września 2019 r. Prawo zamówień publicznych
(tj. Dz. U. z 2023 r. poz. 1605 ze zm.) oraz Wewnętrznym Regulaminem Udzielania Zamówień Publicznych z dnia 16 grudnia 2022 r. z późn. zm. Zamawiający: Gmina Nidzica- Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Nidzicy zaprasza doskładania oferty na:

 

Świadczenie usług schronienia dla osób bezdomnych, których ostatnim miejscem zameldowania na pobyt stały jest Gmina Nidzica.

Zamawiający:

Gmina Nidzica; 13-100 Nidzica; Plac Wolności 1

NIP: 984-016-15-72

Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej

ul. Kolejowa 5

13-100 Nidzica

tel.(89) 625 29 14

e-mail: mops@nidzica.pl

 

I. TERMIN REALIZACJI ZAMÓWIENIA

Termin realizacji: od dnia 01.01.2024 r. do 31.12.2024 r.

II. OPIS PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

1.Świadczenie usług schronienia dla osób bezdomnych (kobiet i mężczyzn), dla których ostatnim miejscem zameldowania jest Gmina Nidzica (właściwość ustalona w oparciu o art. 101 ust. 2 ustawy z dnia 12 marca 2004 r. o pomocy społecznej (t.j. Dz. U. z 2021 r. poz. 2268 z późn. zm. ) w jednej z następujących form:

1.1.Schroniska dla osób bezdomnych (kobiet i mężczyzn) /art. 48a lit.ust.2 ustawy o pomocy społecznej/ - dla 7 osób.

1.2. Schroniska dla osób bezdomnych z usługami opiekuńczymi (kobiet i mężczyzn) /art.48a ust. 2b ustawy o pomocy społecznej/ - dla 2 osób.

1.3.Noclegowni /art.48a ust. 3 ustawy o pomocy społecznej – ze względu na specyfikę przedmiotu zamówienia, faktyczna liczba osób, którym będą świadczone usługi schronienia w formie noclegowni, będzie określana/ustala na bieżąco, w zależności od wystąpienia rzeczywistej liczby osób wymagających tej formy wsparcia.

2. Podstawą pobytu osoby bezdomnej w schronisku, w tym z usługami opiekuńczymi, jest skierowanie oraz indywidualna decyzja administracyjna, przyznająca pomocy w formie udzielenia schronienia. Dokumenty te są wystawione przez Dyrektora Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Nidzicy.

Decyzje zawierać będą: dane świadczeniobiorcy oraz rodzaj usług z ich szczegółowym zakresem i okres usługi.

3. Przyznanie świadczenia schronienia w formie noclegowni nie wymaga wydania decyzji administracyjnej.

4. W szczególnie uzasadnionych przypadkach dopuszcza się podjęcie świadczenia usług w oparciu o dane przekazane faksem lub telefonicznie lub e-mailem. Takie zlecenie usług zostaje potwierdzone kopią skierowania lub decyzji administracyjnej w ciągu 7 dni.

Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia

1. Liczba osób wymagających wsparcia w formie schronienia na dzień zapytania ofertowego wynosi 1 osoba. Ze względu na to, iż jest to wyłącznie szacunkowa liczba osób, którym świadczone będą usługi schronienia oraz liczba świadczeń będzie uzależniona od rzeczywistej liczby osób, które będą wymagać pomocy w formie usług schronienia dla osób bezdomnych z terenu Gminy Nidzica oraz jest uzależniona od możliwości finansowych Zamawiającego, dlatego Zamawiający zastrzega sobie prawo niewyczerpania całego zakresu przedmiotu zamówienia bez ponoszenia żadnych konsekwencji ,w tym finansowych. Rzeczywista liczba osób skierowanych do Wykonawcy może ulec zmniejszeniu lub zwiększeniu. Wykonawca składając ofertę oświadcza, że przyjmuje do wiadomości, iż z tytułu zmniejszenia liczby osób faktycznie skierowanych do schroniska nie będą mu przysługiwały żadne roszczenia, w tym pieniężne wobec Zamawiającego.

2. Zamawiający będzie pokrywał koszty pobytu osób skierowanych wyłącznie za czas ich rzeczywistego pobytu w placówce. W związku z powyższym, gdy pobyt osoby bezdomnej w schronisku nie obejmuje pełnego miesiąca – wynagrodzenie Wykonawcy stanowiło będzie iloczyn dni faktycznego pobytu oraz dobowej stawki za pobyt wynikającej ze złożonej oferty.

3. Zamawiający zastrzega sobie prawo kontroli jakości świadczonych usług oraz zgodności ich wykonywania z umową i wymaganiami zawartymi w niniejszym zapytaniu.

III. WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU

  1. Wymagania niezbędne:

  1. w postępowaniu mogą brać udział podmioty, jeżeli ich cele statutowe obejmują prowadzenie działalności w zakresie pomocy osobom bezdomnym poprzez prowadzenie wskazanych form pomocy i wpisane są do właściwego prowadzonego przez wojewodę rejestru placówek udzielających tymczasowego schronienia.

  2. posiadają tytuł prawny do dysponowania wskazanym lokalem, budynkiem na cele związane z przedmiotem niniejszego zamówienia oraz obiekt ten spełnia wszystkie wymagane przez przepisy prawa wymagania do prowadzenia schroniska/noclegowni jak: sanitarno- epidemiologiczne i przeciwpożarowe oraz inne wymagane przez obowiązujące przepisy prawa do prowadzenia wskazanej przez Wykonawcę działalności.

  1. Wymagania wspólne dla wszystkich części zamówienia:

Wykonawca zapewni osobie bezdomnej skierowanej przez Zamawiającego całodobowe, tymczasowe schronienie oraz usługi ukierunkowane na wzmacnianie aktywności społecznej, wyjście z bezdomności i uzyskanie samodzielności życiowej.

Usługi świadczone będą zgodnie z wymaganiami określonymi w art. 48a ustawy o pomocy społecznej z dnia 12 marca 2004 r. (t.j. Dz. U. z 2021 r. poz. 2268 z późn. zm.)

IV. DOKUMENTY WYMAGANE W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIENIA WARUNKÓW

  1. Wymagane dokumenty na potwierdzenie spełnienia warunków udziału w postępowaniu:

  1. Oświadczenie stanowiące załącznik nr 1 do zapytania ofertowego o spełnieniu niezbędnych warunków udziału w postępowaniu o których mowa w III. pkt. 1 lit a i b.

  2. Dokumenty potwierdzające umocowanie do złożenia oferty oraz udzielania wyjaśnień, a także ewentualnie umocowujące do zawarcia umowy, reprezentowania w tracie realizacji umowy, dokonywania rozliczeń i innych czynności w toku wykonania umowy.

  3. Potwierdzony za zgodność odpis statutu lub inny dokument potwierdzający zgodność przedmiotu zamówienia z działalnością Wykonawcy.

V. OPIS SPOSOBU PRZYGOTOWANIA OFERTY

  1. Ofertę sporządzić należy na załączonym druku „OFERTA” (załącznik - nr 2).

  2. Ofertę sporządzić należy w języku polskim, w formie pisemnej.

  3. Oferta winna być podpisana przez osobę upoważnioną. W przypadku składania oferty w siedzibie zamawiającego lub pocztą na kopercie należy umieścić napis „Świadczenie usług schronienia dla osób bezdomnych”.

  4. Ofertę należy złożyć w jednej z n/w form:

- w formie papierowej: na adres siedziby Zamawiającego: Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej, 13-100 Nidzica, ul. Kolejowa 5, z dopiskiem „Świadczenie usług schronienia dla osób bezdomnych, których ostatnim miejscem zameldowania na pobyt stały jest Gmina Nidzica”

- w postaci elektronicznej: wszystkie podpisane, potwierdzone za zgodność z oryginałem (w przypadku kserokopii) i zeskanowane dokumenty należy przesłać na adres: mops@nidzica.pl

W tytule wiadomości należy podać zapis: „Świadczenie usług schronienia dla osób bezdomnych, których ostatnim miejscem zameldowania na pobyt stały jest Gmina Nidzica„

  1. O terminie złożenie oferty decyduje data wpływu do Zamawiającego.

  2. Oferty złożone po terminie nie będą rozpatrywane. W toku badania i oceny ofert Zamawiający, może żądać od oferentów wyjaśnienia dotyczących treści złożonych ofert oraz przedłożenia stosownych dokumentów, o których mowa w IX pkt 4.

VI. TERMIN ZŁOŻENIA I OTWARCIA OFERT

    1. Ofertę należy złożyć do dnia 18 grudnia 2023 r. do godziny 10.00

    2. Otwarcie ofert nastąpi w dniu: 18 grudnia 2023 r., o godz. 10:30

VII. OFERTY CZĘŚCIOWE

Zamawiający dopuszcza składanie ofert częściowych. Każdy z Wykonawców może złożyć ofertę na jedną lub więcej części zamówienia. Za część zamówienia Zamawiający uznaje złożenie oferty na schronisko, schronisko z usługami opiekuńczymi, noclegownię.

VIII. KRYTERIUM WYBORU OFERTY

Kryterium wyboru oferty jest najniższa CENA.

CENA – 100%

IX. INNE POSTANOWIENIA

  1. Przed upływem terminu składania ofert, w szczególnie uzasadnionych przypadkach Zamawiający może zmodyfikować treść zapytania ofertowego. Dokonana modyfikacja zostanie niezwłocznie przekazana wszystkim wykonawcom, którzy złożyli do tego momentu ofertę.

  2. Zamawiający może zakończyć postępowanie bez wybrania żadnej oferty, w przypadku, gdy żadna ze złożonych ofert nie odpowiada warunkom określonym przez Zamawiającego bądź też Wykonawcy nie załączyli wymaganych dokumentów.

  3. Zamawiający zastrzega sobie prawo unieważnienia postępowania w każdym czasie bez podania przyczyny.

  4. Zamawiający zastrzega, iż przez podpisaniem umowy może żądać dodatkowych dokumentów celem usunięcia wątpliwości związanych z prawidłową i odpowiadającą przepisom prawa oraz wymaganiom Zamawiającego realizacją umowy.

X. OSOBY UPRAWNIONE DO POROZUMIEWANIA SIĘ Z POTENCJALNYMI WYKONAWCAMI

Wszelkie informacje dotyczące przedmiotu zamówienia można uzyskać pod nr tel. 089 625 29 14 wew.30 lub wew. 17

XI. INFORMACJE DODATKOWE:

Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE, dalej jako RODO informuję, że:

1. Administratorem Państwa danych osobowych jest Zamawiający.

2. Inspektorem ochrony danych jest Agnieszka Mikulska. Z wymienionym można się kontaktować pisemnie, kierując korespondencję na adres 13-100 Nidzica, ul. Kolejowa 5 z dopiskiem „Inspektor ochrony danych” lub mailowo na adres: agnieszka.mikulska@szip.eu

3. Dane osobowe przekazywane przez Państwa będą przetwarzane w celu związanym z zapytaniem ofertowym dotyczącym niniejszego zamówienia publicznego prowadzonym na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO (przetwarzanie jest niezbędne do wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na administratorze).

4. W niektórych sytuacjach mamy prawo przekazywać Państwa dane dalej (jeśli jest to konieczne) abyśmy mogli wykonywać nasze usługi. Możemy przekazywać Państwa dane w szczególności następującym odbiorcom: - osobom upoważnionym przez nas – naszym pracownikom i współpracownikom, którzy muszą mieć dostęp do danych, aby wykonywać swoje obowiązki; - podmiotom przetwarzającym – którym zlecimy czynności przetwarzania danych, - osobom lub podmiotom, którym udostępniona zostanie w oparciu o przepisy prawa.

5. Państwa dane po zrealizowaniu celu pierwotnego, dla którego zostały zebrane, o jakim była mowa wcześniej, będą przetwarzane dla celów archiwalnych przez okres zgodny z obowiązującymi u nas przepisami archiwalnymi oraz przez okres niezbędny dla obrony przed roszczeniami kierowanymi wobec nas, na podstawie powszechnie obowiązujących przepisów prawa, z uwzględnieniem okresów przedawnienia roszczeń określonych w powszechnie obowiązujących przepisach prawa.

6. Mają Państwo: - na podstawie art. 15 RODO prawo dostępu do danych osobowych Państwa dotyczących; - na podstawie art. 16 RODO prawo do sprostowania Państwa danych osobowych **; - na podstawie art. 18 RODO prawo żądania od administratora ograniczenia przetwarzania danych osobowych z zastrzeżeniem przypadków, o których mowa w art. 18 ust. 2 RODO ***; Nie przysługuje Państwu: - w związku z art. 17 ust. 3 lit. b, d lub e RODO prawo do usunięcia danych osobowych; - prawo do przenoszenia danych osobowych, o którym mowa w art. 20 RODO; - na podstawie art. 21 RODO prawo sprzeciwu, wobec przetwarzania danych osobowych, gdyż podstawą prawną przetwarzania Państwa danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. c RODO.

7. Mają Państwo prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uznają Państwo, że przetwarzanie Państwa danych osobowych narusza przepisy RODO.

**: skorzystanie z prawa do sprostowania nie może skutkować zmianą wyniku postępowania ani zmianą postanowień umowy.

***: prawo do ograniczenia przetwarzania nie ma zastosowania w odniesieniu do przechowywania, w celu zapewnienia korzystania ze środków ochrony prawnej lub w celu ochrony praw innej osoby fizycznej lub prawnej, lub z uwagi na ważne względy interesu publicznego Unii Europejskiej lub państwa członkowskiego.

 

Dyrektor
Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej
mgr Barbara Kucharska

Załączniki:

Informacja z wyboru wykonawców

Utworzono dnia 19.12.2023, 08:15

Ogłoszenie

Utworzono dnia 12.12.2023, 14:53

Oświadczenie

Utworzono dnia 12.12.2023, 14:53

Oferta

Utworzono dnia 12.12.2023, 14:53

Projekt umowy

Utworzono dnia 12.12.2023, 14:53

Informacje

Liczba wyświetleń: 67
Utworzono dnia: 12.12.2023

Deklaracja dostępności

Historia publikacji

  • 19.12.2023 08:15, Paweł Żelazny
    Dodanie załącznika: Informacja z wyboru wykonawców
  • 12.12.2023 14:54, Paweł Żelazny
    Edycja dokumentu: Świadczenie usług schronienia dla osób bezdomnych, których ostatnim miejscem zameldowania na pobyt stały jest Gmina Nidzica
  • 12.12.2023 14:54, Paweł Żelazny
    Edycja załącznika: Oświadczenie